העולם עבר לסמארטפונים!
יותר ויותר אנשים משתמשים כיום בטלפונים חכמים (סמארטפונים), כמעט לכל הצרכים הפרטיים והעסקיים. הטלפון זמין 24/7, כמעט בכול גיל ובכול מקום. חיפושי מידע נעשים היום כמעט רק דרך הטלפון, והרבה מאוד עסקים מבוצעים און ליין. לכן גם רואים בשנים האחרונות 'הפצצה' של אפליקציות חדשות לטלפונים חכמים. האפליקציות המוצעות הן החל משחקים חדשים ועד לתוכנות מורכבות שתומכות במכירה של שירותים או מוצרים חדשים.
כתיבת אפליקציה חדשה לסמארטפון-פשוטה יחסית!
בכדי לנצל בצורה מיטבית את ההזדמנות, פותחו בשנים האחרונות מספר שפות סטנדרטיות, אשר משמשות לפיתוח אפליקציות חדשות, כגון: HTML5, SWIFT, שהן יחסית פשוטות לעבודה. לא צריך אפילו להיות בעל תואר במחשבים בכדי להעזר בשפות אלה על מנת לפתח אפליקציה חדשה. לכן אנחנו גם רואים התפתחות כל כך גדולה בכמות האפליקציות החדשות המוצעות בכול יום. בקיצור- גם יש צורך, וגם קל לפתח אפליקציה חדשה.
איך יוצרים חשיפה לאפליקציה חדשה?
השפע של האפליקציות החדשות, גם יצר בעיה: איך יוצרים חשיפה דווקא לאפליקציה שלי? איך מביאים לידיעת הצרכנים שיש לי אפליקציה, נהדרת ככול שלא תהיה, שעונה על הצרכים שלהם? זה ממש לא מספיק לחשוב שמכיוון שהכנתם אפליקציה חדשנית ומדהימה, זה כבר יעבור מפה לאוזן וכול העולם יכיר אותה. זה די תמים, ובגלל השפע של האפליקציות החדשות הסיכוי שישמעו דווקא על אפליקציה המדהימה שלכם מאוד נמוך.
אפשר להיעזר בבלוגרים וגיקים בתחום
אחת הדרכים בהם ניתן להחדיר אפליקציה חדשה היא דרך בלוגרים מקצועיים וגיקים בתחום. כאשר האפליקציה מוכנה, מומלץ ליצור קשר עם בלוגרים וגיקים בתחום המקצועי הספציפי, להציג להם את האפליקציה עם הסבר קצר על הצורך שהיא עונה, ומה היתרונות שלה, לאפשר להם להתקין לעצמם את האפליקציה, לבדוק אותה, ולקוות שהם יכתבו ביקורת חיובית בצינורות שלהם. תהליך כזה יכול מאוד לעזור לאפליקציות שימושיות, שעונות על צורך קיים, לחדור לשוק. מדובר על תהליך ארוך יחסית, שהוא מאוד תלוי בשיתוף הפעולה של הבלוגרים, שבהרבה מקרים נשאר בתחום של הגיקים, ולא צובר חשיפה רחבה.
הרבה יותר יעיל- סרטון תדמית לאפליקציה!
אנשים היום נעשו חסרי סבלנות, שמצפים לקבל כל מידע בקלות ובמהירות. הדרך הכי יעילה כיום להעביר מידע היא באמצעות סרטון. יש יותר ויותר מחקרים שמראים שכיום אנשים שוהים בדף אינטרנט שניות בודדות, לפני שהם עוברים לדף הבא, אבל אם קיים בדף סרט- זמן הצפייה קופץ בצורה משמעותית. לכן, אם אנחנו רוצים שאנשים רבים יחשפו לאפליקציה החדשה שפתחנו, מומלץ להפיק סרטון תדמית לאפליקציה, אותו נפיץ ברשתות חברתיות ו/או עסקיות, בתקווה שיהפוך לויראלי ואז עוד ועוד אנשים בתחומים שונים יחשפו לאפליקציה החדשה.
על מה מומלץ להקפיד בהפקת סרטון תדמית לאפליקציה?
על מנת שהסרטון יהיה יעיל, ואולי אפילו יהפוך לויראלי ויופץ בין חברים, וחברים ל חברים, עד לחשיפה מירבית, מומלץ להקפיד על כמה קווים מנחים בהפקת סרטון התדמית:
- קודם כל- שיהיה סרטון מדליק (חדשני, מפתיע, מצחיק, 'לא היה כזה' וכן הלאה)
- סרטון ממש קצר- 30-60 שניות לכול היותר
- שילוב של אנימציה, גרפיקה דינאמית, וידאו, כשהכול בתנועה מתמדת, בליווי של קריינות מקצועית ומוזיקה דינאמית
- להתאים את הסרטון לצפייה בסמארטונים (דמויות גדולות, כותרות גדולות ומודגשות, כתוביות בשפת המקום של כל הנאמר כי הרבה צופים בסרטונים ברשתות חברתיות ללא סאונד)
לסיכום
אל תצפו שהאפליקציה שלכם, מדהימה ככול שלא תהיה, תשווק את עצמה. תשקיעו בקידום השיווקי שלה, כאשר הכלי היעיל ביותר לשיווק האפליקציה הוא סרטון תדמית.
עוזי יהב, מייסד יהב הפקות , ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר